lördag 6 november 2010

Helgen!!


I fredags åkte jag och Sandra till Uppsala för och se hur Madde och Runken bor de dom har ju då flyttat ditt.
De var jätte fint där, dom kommer trivas kanon där tror jag..
Vi satt och pratade lite innan Runken åkte i väg. Sen så lagade Madde lite mat någon kyckling sås med pasta riktigt gott.
Sen fick barnen vara hemma medans vi åkte till affären och köpte lite fredags mys till Idol :)
Då var Emma snäll och gav barnen glass så dom höll sig lugna medans vi var bort. När vi kom hem då kom Madde på en smart ide att vi skulle spela monopol tyckte hon. och de gjorde vi med vi skulle inte ha gått med på de för vi vet alla vad de som gäller när de är monopol med Madde och Dea dom ger aldrig upp med de spelet till någon av dom har vunnit :)





Spelet

Madde "den gatan ska jag ha så ni vet " :)

Jag och Emma

Emma, Elin, Eddie
En trött Linn


Sen när vi kom hem till Märsta igen åkte vi förbi bryggan för att säga hej till Sara och hennes vänner. men vi var där ca 15 min för de var typ dött där även fast dom hade trubadur där.
De är ju inte många som orkar gå ut på en fredag efter en veckas arbete :)
efter de åkte vi istället upp till Ibis för att hälsa på "frugan Dea" när hon jobbade som tur var de lugnt när vi kom så hon hade tid och prata med oss vi var väl där ca en timme och pratade massa skit :) fast mycke om kryssningen vi ska på nästa lördag typ vad vi skulle ha på oss mm, och vilken tid och dag jag och Sandra skulle komma till henne i veckan för att hjälpa henne och flytta även hon ska oxå svika oss och flytta i från Märsta buhu men de gör hon rätt i. Vem f*n vill egentligen bo kvar här inte jag iallafall,
Sen åkte vi tillbaka till bryggan för att ta en cigg med Sara mm innan vi åkte hem.

En trött kompis som inte orkade lyssna på vårat tjatter :)





Lördag
Jag sov ganska länge hehe ända till halv elva de har jag inte gjort på länge :) då var de bara dags att göra sig i ordning för att bli hämtad av Hasse och mamma å Emil vi åkte upp till loppisen och kolla lite hittade ingen men de gjorde Emil han hittade en Svart morgonrock med Bart på som han fick :)
Sen åkte vi upp till Husby kyrka och tände ljus för dom vi Saknar. Jag tände ett ljus vid minneslunden för mormor och ett för Anders vid hans grav de var jätte fint vid hans grav Saknar han så mycke kan inte fatta än att han är där uppe någonstans.
sen släppte dom av mig hemma...
Jag plockade lite hemma och tog mig ett bad sen vid halv sex kom Sandra och hämtade mig för att släppa av på vägen hemma hos mamma, hon åkte till Uppsala hem till någon arbetskompis som skulle ha lite fest för han fyllde år.
Vi åt lite hemma hos mamma och pratade å jag och Hasse muppade oss som vanligt så mamma skrattade hur mycke som helst. Senare på kvällen kom Jonny hem ditt och även Sara oxå så vi satt och pratade och lyssna på musik och berättade roliga historier. Kommer sakna Jonny nu när han åker hem igen till Holland i veckan men han kommer tillbaka i feb igen för att fortsätta men inspelningen
Sen gick vi vi alla till bryggeriet jag vart ganska rund under fötterna om man säger så men men dom fick sig ett gott skratt av att kolla och lyssna på mig, man får ju bjuda på själv ibland.

Söndag
Vaknade att katten körde rally över hela min rygg Aj säger jag bara :) och jag mådde ganska bra för en gång skull hehe.
åt frukost och bara slappade fram till klockan tre sen var de bara att ta på sig kläderna och ut och gå lite så man piggna till, gick hem till pappa och hälsade på lite och Mirka hade bakat Vanilj bullar så gott var de. sen gick jag upp till Valsta centrum för att möta upp Sandra hon skulle handla lite, möte även Dea där oxå så vi stog en stund och pratade, sen gick vi hem till Sandra för att börja med maten den vart lasange hjälpte även henne i tvättstugan
nu för de bli god natt ska upp tidigt och även John blund har redan kommit och hälsat på kan knappt hålla ögonen öppna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar