söndag 26 december 2010

Julafton 2010


Julafton!
Vaknade vid tio men låg kvar i sängen och drog mig länge :) 10:40 kom Sara och Sandra förbi mig och tog en cigg och jag hade gjort marsipan godis åt Sandra oxå som jag har har gjort något år nu. Sen var de bara in och ta sig en dusch och göra sig i ordning för att gå till pappsen, men jag fastnade framför tv och kollade på Pippi så de tog sin tid innan jag kom in men men. Kom i väg vid två och han till present klippet oxå för att hämta min julklapp från Pappa och Mirka min fina klänning.
När jag kom till pappa så vart till att fixa tjejernas hår hade lock tången med mig Linnea fick lockar på över håret och Jennifer i en liten tofs och Selina i en tofs sen har vi då sötnöten Alice som ville ha samma lugg som mig och de fick hon med pytte små lockar i hennes korta hår. Hon var så stolt över sin lugg ingen fick röra den förutom jag hehe. När jag var färdig med alla så började vi med maten när Kalle börja med de var bara Kevin, Benny, Oliver och pappa som kollade på så vi alla tjejer hjälpte till med maten. När Kalle var slut så satt vi oss för att äta.

Alla samlade vi matbordet

Alice vid matbordet och hennes söta lugg :)

Sen efter middagen så samlades alla barnen i soffan för Mirka och Pappa ville ha en familj bild men tyvärr så saknas de två Mickis och Daniel annars så var alla me


När kortet var färdigt tagen så var de bara att gå ner till neder våningen till klapparna. barnen var alldeles ivriga hade ju tjatat hela dagen på att dom skulle få öppna sina julklappar :)

Mirkas fina julgran


Barnen var så glada när dom äntligen fick öppna packeten. de bara flög papper omkring oss alla de alltid lika kul varje år och kolla på dom :)
Men gladas var nog Thor över sitt lego ni skulle ha sett hanns min när han öppnade den röda kistan som var full med lego och de första han säger titta pappa lego söt ungen.

När allt var öppnat och alla hade lekt en stund med sina saker då var de dags att bli hämtad för att åka ner till Mamma och fira jul där oxå och för Mirka att gå till Mommi med några av barnen.
När vi kom ner till Mamma så öppnade vi paket hihi. När jag hade öppnat färdigt mina så hade Emil bara öppnat ett paket, haha jag är som ett barn när de gäller paket
Emil fick oxå massa lego så de fick jag bygga, jag tycker de är skick kul att hålla på med sånt.
De jag fick bygga vart en stor skorpion

När jag var färdig med den så åt vi lite igen de är väl de ändå man gör under jul äter och äter. Men man får se de positivt att de är bara en gång om året.

Jag framför mammas gran med min nya klänning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar