måndag 12 september 2011

Under och dunder!

Nu är man hemma igen i Märsta efter en sjukt rolig mini semester här och där.
Fast bara där jag trivs eller va man ska säga :)

Resan började med att Hasse körde mig till Uppsala för att jag skulle ta tåget till Sala som skulle gå 12.26 men med min tur så gjorde den ju inte de.... utan de var fel på loket så de var försenat till 12.59 under den tiden jag utforskade jag den nya tåg stationen som dom har byggt haha jag som en riktig turist ska jag säga er hittade knappt spåret först :)
Och under den tiden jag var där så hann jag tappa en hundrig oxå tur var ju verkligen på min sida om jag säger så.....
Men till slut kom jag på tåget om när jag väl satt på de så satt jag på fel vagn så de var bara att ta med mig all packning till nästa vagn :)

När jag väl kom till Sala så kom Katta och Kalle å Da och hämtade mig vi åkte hem till Katta och gjorde lite mat sen var de dags att göra oss i ordning efter mycke när vi väl valt kläder och var färdiga så "ni vet ju hur tjejer är när de gäller kläder och vilka frisyrer" så öppnade vinet och hade de bra satt och prata och hade de gött sen kom Lillen och hämtade oss i en vit Cadillac åh vem var mer nöjd än mig att få åka fin bil bara så där sen bar de av till Runhällen för att gå på MobilRockers och där var de hyfsade band men och massa roligt folk som man kände vi drack och dansade och hade de allmänt underbart... Vi åkte väl där ifrån vid tre tiden Kalle å Da åkte med Lillen och Katta åkte med Johnny och Nettan och lilla jag åkte med B och Henke, Budda mm hem eller hem och hem bilarna gick först till Sala för att lämna av Katta och Kalla å Da sen åkte vi andra till Månsan för att ta oss ett kvälls dop haha sjuk huvena vi är liksom...
Men de var bara jag och Nettan och B som badade dom andra bangade hehe de skulle nog vi oxå ha gjort tror jag kallt fan var de men de var bara tur att budda hade kvar av sin sprit som värmde gott att dricka rent, efter vi kommit upp så kläde vi på oss och Nettan å Johnny åkte hem vi andra stannade kvar på bryggan och pratade massa hihi :)
Efter ett tag började vi frysa riktigt ordentligt så vi och satte oss i bilen för att få lite värme och åka hem..... Men bil fan startade inte...... den var helt död..
Ringde Nettan så dom fick komma med lite start hjälp och då startade den igen tjohoo :)
Sen så gick bilen mot Sala igen för att släppa av mig hos Katta hihi hade fått en nyckel ifall dom skulle sova när jag väl skulle komma hem hehe de var ju bara tur för dom sov som stockar när dom släppte av mig där morgon kvisten men fan va kul jag hade :P
Så jag gick in försiktigt och la mig och sov på soffan sov så sött så som en liten prinsessa,
När jag vaknade mådde jag hur bra som helst de har man inte gjort på länge. dagen efter även fast de vart en hel del på kvällen/natten de var nog de kalla doppet som gjorde att man inte vart bakis eller något....
Så gick och tog mig en dusch och så sen satt vi och pratade en stund om jag hade gjort och så efter dom hade åkte hem.. sen var de dags för Kalle och Da och bege sig till Arbåga för Kalle skulle jobba, efter dom hade åkt vräkte jag och Katta ut oss i soffan och snacka en massa från himmel till jord men efter ett tag började våra magar ropa efter mat, då tog vi bilen och åkte och köpte lite pizza och åkte hem igen och åt gött som fan var sen vart ännu mer babbel vi skattade en massa om saker vi pratade om.
Tiden gick så fort att kl var rendan sju på kvällen och de var dags för mig att möta upp Mirka vid Willys där plockade hon upp mig sen gick bilen till Enköping hem till deras nya hus.
Hann knappt hinna innan för dörren innan alla barnen kom springande och skulle kramas då fick jag nästan tårar i ögonen när alla sa att dom hade saknat mig så mycke och att jag inte fick åka hem igen <3
Kl var ju så mycke när jag kom så de var ju läggdags nästan för alla men vi hann träffas lite.
Jag vaknade vi sju dagen efter av sötnosarna stog vid säng kanten och sa att dom ville att jag skulle äta frukost med dom sen följde jag med dom ut till skolbussen
på Onsdagen kom Anton och Albin och hämtade mig så åkte vi till Mels Drive In och fikade och där träffade vi upp b och dom andra.. De var skit kul och träffa dom andra eftersom de var ett tagsen vi sågs
Hihi kände mig lite utanför där ensam tjej med åtta killar men kul hade jag sen körde dom hem mig igen. Och när jag kom hem till pappa igen så var de utfrågning som stod på schemat för han haha söt gubben " vilka var de där, vart kommer dom ifrån mm" föräldrar säger jag bara fick sig ett gott skratt iallafall sen gick jag upp och la mig i min säng å messa lite innan jag somnade, Mirka kom väl och väckte mig halv nio för att jag skulle göra mig i ordning för att åka och handla så var runt lite och utförskade själva Enköping. Sen hem för att hämta barnen från dagis å så..
Fredag morgon ja vad ska man säga om den då ja började med dårligt morgon humör för pappa åkte utan mig meningen var att jag skulle åka med han till Märsta men men de gjorde inte så mycke för jag låg i soffan och mös med en febrig Alice hel dagen som vägrade släppa mig och inte klaga jag på de inte :)
Låg vid datan och skrev kunde inte somna först vid fem tiden tror jag hehe var ju inte så bra när kl ringde halv sju dagen efter :( men men jag var upp ändå kläde å mig och gjorde i ordning sen körde pappa mig till tåg station skulle ta tåget som gick 07.49 men när vi kom till stationen så gick de precis så fick vänta på nästa som gick en timme senare men de kom jag på så fixade frillan på tåget, när jag kom till Västerås så fick jag byta till Buss efter en timme så var jag i Sala igen :) Nettan kom och hämtade mig på stationen i polaran :P sen åkte vi och möte upp Johnny vid åkrahallen sen bar de av till utställningen.
Johnny ställde ut sin cornett och vi ställde ut polarna. Där träffade vi upp Janne, Jocke och Moa oxå medans vi väntade på röstningen skulle bli klar så fikade vi och solade lite även tittade på massa fina klänningar som man ville ha oj oj de var många de ;)
vid tre var alla röstningar färdiga och så hihi Johnny kom tre i sin kategori med cornetten Tjohoo ett stort grattis till han
Men Jimmy han vann först första pris i sin kategori sen även första pris people´s choice :)
Sen åkte vi och åt lite mat sen hem till Johnny och kolla på lite tv innan de var dags för att åka till tåget igen. tog tåget till Uppsala där möte jag upp Sandra, Anki och Kennet vi åkte hem till dom och fikade sen hem till Märsta för att lämna all packning sen bar de av till bryggan för att kolla läget ett lite tag å sen vart de hem till sängen hade precis bäddat ner mig och slog på tv hann zappa lite sen började den flimra lite sen sa de pang tv helvetet explodera :(
så nu har jag ingen tv i sovrummet längre ...
Men men har haft en så sjukt bra vecka i både Sala och Enköping <3 <3 <3
Nu Blir de sängen bilder kommer sen ;)
Pösssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar