onsdag 9 april 2014

Ojoj

Op gick bra var bara jag som vart hispig och nåjig på bordet fick någon slags panik ångest kallade dom de jag slet bort sladar och slangar mm men efter ett tag så lugnade jag mig så dom kunde fortsätta :) 
På uppvaket låg jag bara och var torstig känndes som en öken i munen och allt jag fick var en liten bumuls tuss med vatten som jag fick suga på blääää va vidrigt de var, efter en stund fick jag komma till avdelningen och där vill dom att jag skulle försöka att gå lite men de gick inte hade för ont så jag ramlade i hop så dom fick bära mig till sängen och snurrig och illamående var jag oxå fick medecin som skulle hjälpa mot de, med de gjorde e inte :(  
Efter ett tag kom mamma och Hasse hälsa på och då fick jag första måltiden skaldjurssoppa som jag knappt fick mig, bara 7 skedar sen var de på väg upp igen :( jag var ju inte så roligt sällskap om jag säger så var ju på en annan planet helt väck och mitt en hål blöde mycke efter jag föl ihop :(

 

Helt galet läskigt att vara så väck som jag var usch säger jag bara, 
Senare försökte dom få i mig vatten och de gick inge bra de heller :( sen fick jag ta en spruta i magen sj och fick ett litet blåmärke på en gång och ett papper där de stod vilka tider jag ska ta alla tabletter och vitaminer. 
Mit emot mig hade jag en tant som låg och fes hela tiden och sa aj aj trode jag skulle bli tokig när jag väl var vaken som jag knappt var  sov till och från hela tiden:) 

 
Hela dan var sjuk systrarna på mig att jag skulle kissa men de gick inte kom väl en droppe åt gången varanna timme kom dom och väckte mig och sa prova nu då men nähe. Sen kom kvällen från helvetet först fick jag väldens smärta och jätte snurrig i kollan när dom lede mig till toan för att förska kissa igen men nähe då ramlade jag ihop igen :( och fick sitta och krama toastolen ett tag kom ju inget men var på väg hela tiden, sen varde bara till aka till sängen och då kolla dom massa värden och skit mitt blodtryck var jätte dårligt och var uttråkad så fick massa extra dropp så de vart slangar lite här och där :( när jag väl somna efter de  vaknat jag av ett skrik då hade vi fått en ny "rums kompis" en tant som inte kunde någon knappt nå svenska och var halv döv så personalen stod och skrek när dom försökte prata med henne. 
Åh låg och snarka och prata i sömnen så soc väl Max två timmar av hela natten men när jag vakna så provade jag att gå på toa igen åh de gick satt där i säkert minst 15 minuter och de tog aldrig stop sjuksyrran fråga hela tiden är du inte färdig än åh jag svarade bara nääää kommer fortfarande var bland de skönaste toa besök jag gjort på länge tänk er själva att inte kunna gå och kissa på ett dyngn :) 
Sen kom läkar ronden vid halv åtta och kollade till mig och allt såg bra ut nu sa dom och att jag fick åka hem :) 
Efter de kom min frukost oxå ett glas vatten och en skål med fil 


Så här snygg var man nästan hela tiden lurarna i med musik så man kunnde villa :) utan att höra tanten :) 
Vit tio ringde jag och väckte S för att bli hämtade hon och mamma kom och hämtade mig vid halv tolv innan hem gång var vi in på Apoteket och hämtade ut massa piller åt mig :( 
Sen bar de av hem och lämna mina saker sen hem till s eftersom jag inte fick vara själv första natten eftersom jag hade lite krångel med att gå och åh så, så jag sov där, 
När jag väl kom dit så la jag mig i hennes säng och somnade på en gång och sov till åtta då vart jag väckt för då var de dags gör mediciner och mat sen somnade jag typ igen var helt slut :) 

Så här snygg blir man när dom inte hittar en ven som dom kunde sätta nålen till droppet efter femte försöket så vart de rätt :( 
Tre stick i vänster hand och ett i arm veket och sista försöket i höger hand så vart de rätt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar