söndag 5 september 2010

******* TJOHOOOO************

Ja då har vi veckans gång vart ska vi börja hmm.........

I tisdas när jag var hund vakt så var jag skit rädd när Tayzon började morra och skälla som bara den vid halv tio så var jag var ju tvungen att gå upp och kolla vad de var då stod de massa jobb gubbar som stog i hallen. haha där stog jag nästan naken så jag sprang in i sovrumet igen och slängde på mig morgon rocken och gick ut och fråga vad dom gjorde här?? Då sa dom att dom skulle kolla på mitt badrum för att jag hade tydligen fått fuktskadda från grannen.. och Sigtunahem hade glömr bort att säga till att dom skulle komma så de var ju bara tur att min extra nyckel hängde i tuben.
och dom skulle börja revovera redan på torsdag och då tänkte shit Linda skulle ju komma... och att ha någon som skulle sova över när man inte har toa eller dusch de går ju inte.. och katterna vad skulle jag göra av dom???
Så jag ringde frida och kollade om hon och David kunde tänka sig att vara katt vakt i ca 6.v och de kunde dom Tack och lov för de!
Vill inte ha dom hemma när dom håller på banka och så.
Torsdag gick man upp för att ha tvättstuga fanns ingen annan tid denna vecka så de var ju bara att ta den och de gjorde inget för jobb gubbarna kom redan vid halv åtta och började riva fy fan de var inte kul vid elav var jag så sjukt kiss nödig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen och jag hade ju ingen toa att gå på heller.. så ringde och tärra sigtunahem för att kolla vart nycken var som jag skulle få till toan och dom sa att jag skull ringa till en tant på gården som skulle ha nycklar till bastun där toan och duschen fanns men det hade hon inte men hon var snäll så jag fick låna henns tills jag fick min nyckel.

Sen var de hem till Madde och låna duschen sen gick jag ner till Sandra när hon hade vaknat. Vid kvart över sex åkte vi och lämna katterna till Frida sen var det bara att åka in till Uppsala för att hämta Linda sen åkte vi upp till maxi för att vänta på att Sara skulle slutta sen åkte vi och allihopa sen hem till Sandra och tittade på tv.
Stakars Linda började må dårligt som bara den så vart kvar hos Sandra...

Fredag
Vaknade vid elva då var det bara att göra sig i ordning för att gå och vara barn vakt innan vi skulle in till Grönan. Passade alla barnen tills Mickis slutade praktiken förr pappa och Mirka åkte i väg till kristall galen.. dom var nomenerade. Sara kom till pappa efter en stund så hon vart oxå lite filmad hihihi =)
När vi skulle åka så fick jag mess att min jacka hade kommit då vart jag glad så de var bara upp till Ica för att hämta ut den
och den passa och då vart jag ännu gladare =)
Sen var det bara net till stationen för att ta tåget in till stan vi hann med halv fyra tåget in, så möte vi upp en vilsen Janne hehe.. Tog bussen till kungsträgården sen spårvangnen till Gröna Lund.

När vi kom fram till grönan så möte vi upp Hanna, Jocke, Kribba, Katta och Maja...
Sen var de av till karusellerna de var kul. Vi började med bergodalbanan sen var de vidare till katapulten .
Fast de var bara Sara och Linda som åkte den =)
Sen vart de lust huset som är ett måste om man är på grönan sen vart de massa mer jag åkte mycke för en gång skull, annars brukar jag bara åka en gång.......
Sen började kl närma sig åtta då var det bara att gå till scenen och kolla på snyggingarna i The Baseballs.
Fy fan dom var gryma Live , dom börja ganska segt sen vart de fart på dom så j*vla bra måste jag säga fick igång hela publiken.
När jag stod där och filmade och tog kort så var de en jävla brud där som puttade till mig så jag tappade mobilen i backen så nu har den gått sönder igen.
Sen när dom var klara så åkte vi hem och gick på bryggan en sväng men de var ju dött där.




Lördag!
Vi alla var helt slut och ont i halsen alla låg och bara hosta de vart en lung dag vi kolla på massa filmer tills Sara slutade då gjorde vi oss i orgning för att åka ner till Bryggan, De var ganska mycke folk där.. vi fick oss ett gått skratt allihopa den var en tant som var bra tankad och ramlade ner från scenen och då skiet hon på sig vi alla satt där och skratta som idioter fan vad de luktade =)
Söndagen!
Upp kl 9 för att gå till pappa och passa barnen när film teamet synkade med pappa och Mirka sen hem till Linda och Janne i gen det vart en rigtigt slapar dag och bara kolla på tv de var skönt efter som alla vi var sjuka...
sen när Sara kom hem då bar de av till Uppsala för att lämna dom vid bussen
Det har varit en sjukt rolig helg även fast vi har varit sjuka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar