måndag 20 september 2010

Helgen

Fredag!

Mamma och Hasse kom och hämtade mig efter dom hade vart och hämtat Emil från skolan. Så åkte vi hem till dom för att göra oss i ordning för kvällen..


Meningen var att jag och mamma skulle ha åkt in till


Gröna Lund


för att se på Europe men så vart de inte, för mamma kände sig hängig och plus att på de spö regnade Så vi kände inte att vi ville stå där inne och kolla på dom i regnet och bli sjuka. Så vi valde att gå äta e god middag istället men vart visste vi inte.


Paulina ringde senare på dagen och undrade om jag kunde passa Milton ett tag medans hon och Pontus skulle åka till Ikea och handla lite. Så jag sa


JA så klart vad gör man inte för lille syrran


De gick väl så där om jag säger så :) när hon lämnade honom så sov han så sött i vagnen När vaknade vart han helt förrvirad när de var jag som tog upp honom och inte hans mamma men till slut gick jag bra. Så vi gick in i Emils rum för att leka lite. Bilarna gick bra en stund men sen började han grina igen, då fick han lite mat då vart han tyst en stund sen började de igen. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag bäddade ner han i vagnen och gick och gick en stund då somnade han en stund tills en bil tutade då vaknade han så jag gick in med han igen. men de ända som gick bra för han så han inte grinade de var när han såg Emil då skrattade han men de var bara då det gick bra..


Men jag förrstår lill grabben att de inte var lätt, jag har ju träffat honom så mycket, var ju en helt ny människa för han. När Paulina och Pontus hade hämtat Milton så gick hela familjen till Lucky house Kina krogen i Märsta centrum de var sjukt gott de var längesen man åt Kina mat. Sen gick vi hem jag och Hasse Emil somnade på en gång, Jag somnade halv tio de har inte hänt på länge...


men jag sov inte så länge vaknade efter en halv timme. så jag och mamma satt och kollade på en dokumentär om Courtey Love och Kurt Cobain på Mtv var ganska hemskt att se.




Lördagen!


Vaknade vi tio och åt frukost och sen gjorde vi oss i ordning för att åka på lite äventyr vi skulle börja med att åka upp till Eurostop men vi kom inte så långt bilen tyvärr död när vi skulle åka så fick stopa en bil och fråga efter starthjälp av en kille då gick bilen i gång på en gång så då åkte vi i väg till loppisen på Eurostop. Hasse hittade massa lp skivor och Mamma en svart skin jacka och lilla Emil han hittade en blå frukt som han skulle ha söt nöten.


Sen åkte vi hem till Hasses mamma och plockade en massa plommon sen hem igen till dom Hasse gjorde en skit god kött gryta och ris , Senare på kvällen kom Sara och hämtade mig vi åkte hem till henne och kollade på lite på tv och pratade och kollade i genom alla saker som hon hade vunnit på tipsrund an på sin firma fest de var en massa gott och blandat, Mössor, Smink, Köks saker mm


bland alla saker fick en prov kartong med tamponger som jag var tvungen att sätta upp i badrummet ni vet ju har jag är :)







Sen åkte vi ner till Bryggan och träffade upp Jimmy, Marco, Kimi och Marcos kusin Jani som var och hälsade på från Finland efter en stund kom Dea och Madde ner och oxå, de var sjukt kul och bara stå och titta på folket, dom var helt rabiata nästan allihopa man kan ha trott att alla hade ätit kåt piller eller vad man ska säga :p alla hånglade med alla och var nästan dyng raka, de var sjukt att titta på men fick sig ett gått skratt iallafall


En snygg familje bild eller inte :)



Söt liten kram av Jimmy och Kimi
Söndag!


Var sjukt trött höll mig vaken till kl sex så Sara kom upp till jobbet efter som vi inte kom i säng förs vid tre på natten, efter hon hade åkt till jobbet så sov jag tre timmar sen var de bara att klä på sig och göra sig i ordning för att gå till pappa skulle vara där nio och passade barnen. Lite bilder på syskonen från dagen!


Kevin



Selina och Viktor och Oliver


Thor och lilla Nellie

Sen när dom hade filmat färdig gick jag hem till Sara och la mig på soffan en stund tills mamma ringde för att säga att dom var på väg upp för att plocka upp mig. Vi åkte till Valsta skolan för att rösta sen åkte vi ner till Castello och mötte upp Sara och köpte hem mat och åkte hem till mamma och åt sen åkte vi hem till Sara vi la oss i soffan och kollade på idol men vi båda somnade på en gång vaknade kl nio vi båda var ganska slut om säger så....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar